tiistaina, joulukuuta 26, 2006

Kuumeista meininkiä

Alkavat valmistaa käsitteitä
    aineesta ja muistista.
Hienon värisiä ja kirkkaita
    kuin ajatus tai aika.

Seurausten ketju on tiedossa,
    ihmistä epäillään.
Eri vai sama kuin kronologia,
    se tässä yhä mättää.

Tahtotasossa ei moittimista,
    rahoitus seksikäs.
Hölynpölyt päälle vimpan,
    logistiikka siivottu.

Pimeyshän on naurettavaa,
    sairautta kuin sääli.
Valoisampi on hauskempi,
    näkee ketä rakastaa.

Puheliaisuus vasta nastaa
    onkin, herramunjee!
Laitetaan vaan pakettiin,
    kun hinta on sopiva.

Katsellaan näkemyksiä,
    kuullaan kuuluja.
Kaikki on pian paremmin,
    murheellisuus ja!

5 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Vimpa? Täytyi oikein tarkistaa. Kala se ainakin on. Vimpain on vempain. Ja vimppeli tuuliviiri.
Mutta taitaakin olla vimppa ja liittyä näihin tietokonevempeleisiin.

3:24 ip.  
Blogger Karri Kokko said...

Vimppa eli vimonen eli viimeinen. Yksi näitä puhekielen sanoja ja ilmauksia, joita harvemmin näkee kirjoitettuna. Tässä tietysti ikään kuin "väärin" käytettynä, päälle vimpan, kun po. vimpan päälle. Samaan sarjaan kuuluu runon päättävä sana "ja", merkityksessä "myös", jota harvemmin näkee, ainakaan runossa. "Herramunjee", siitä kiitos Veloenan.

3:35 ip.  
Blogger Sven Laakso said...

Joo toi oli hyvä toi vimppa ja muutenkin. Samoin edellinen.

4:25 ip.  
Anonymous Anonyymi said...

Niin tuo puhutun virkkeen päättävä ja on vanha ainakin hämäläismurteisiin kuuluva ilmaus juuri mainitsemassasi merkityksessä.
Enpä hoksannut tuota slangisanaston viimoista. Mutta on se vimppa myös jotain edellä epäilemääni.

4:32 ip.  
Blogger Karri Kokko said...

Vimppa ei luultavasti tarkoita mitään, se kuuluu aina yhteen, vimpan päälle.

Sven: Tuon edellisen kanssa kävi onnekkaasti. Olen siinä uskossa, että Jeesus-lapsi ja Kristus ovat historiallisesti kuvia ihmisen yksilöllisen tietoisuuden heräämisestä. Olin varma, että siitä myös löytyy kuva. Kun sitten etsin aiheeseen kuvitusta, törmäsin sattumalta tähän Botticellin Tietäjien kumarrukseen. Siinä on tavallaan kolme tasoa. On jumalallinen taso, jota edustavat Maria ja vastasyntynyt Jeesus-lapsi; on maallisuutta edustava taso, jota kuvaavat tietäjiksi puetut Medicit eli kuvan tilaajat; ja on kaiken tämän todistaja eli taiteilija itse, joka katsoo meitä oikeassa alanurkassa.

5:18 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home