mutta äsken, juuri äsken ilta-aurinko osui kauniisti
ikkunastani näkyvän koivun oksiin. Se hetki on ohi.
Alleviivauksia, päällekirjoitusta ja muuta marginaliaa
posted by Karri Kokko at 18:06
Blonde on Blonde
Toisin sanoen
Ihmisiä, päiviä, elämää
Poem in Reverse
Uusia lauseita
Jump Hump
Tilaa kirja
Lataa pdf
Original blog
Shadow Finlandia
Afsnit P
William Allegrezza
Reed Altemus
Stan Apps
As/Is
Anny Ballardini
Tom Beckett
Bentspoon
Charles Bernstein
Harvey Bialy
Mikael Brygger
Lorna Dee Cervantes
Christopher Church
Clayton Couch
Rita Dahl
Diogenes
Exquisite Poetry
Elävien kirja
Tri Frankenstein
Kate Greenstreet
Pauliina Haasjoki
Hannu Helin
Crag Hill
Geof Huth
Ville Hytönen
Jussi Hyvärinen
Lassi Hyvärinen
Timo Hännikäinen
Kirsten Kaschock
Jukka Kemppinen
Anita Konkka
Sirpa Kyyrönen
Käymälä
Mark Lamoreaux
Jim Leftwich
Leevi Lehto
Leevi Lehto:
The Finnish Ulysses
V. S. Luoma-aho
Teemu Manninen:
Kesken kaiken
Teemu Manninen:
Cacoethes Scribendi
Tommi Melender
Lassi Miinalainen
Chris Murray
Miikka Mutanen
Kati Neuvonen
Marko Niemi
Risto Niemi-Pynttäri
Juri Nummelin
Outi-Illuusia Parviainen
Merja Peuhu
Rachel Phillips
Nick Piombino
Vincent Ponka
Ernesto Priego
PR Primeau
Lanny Quarles
Rahinaa
Saying Something
K. Silem Mohammad
Ron Silliman
Elina Siltanen
J. P. Sipilä
Tomi Sonster
Harry K Stammer
Gary Sullivan
SusuPetal
Ville-Juhani Sutinen
Eileen Tabios
Henriikka Tavi
Toisia runoja
Miia Toivio
Jarkko Tontti
Jouni Tossavainen
Ululations
Sami Vainikka
Jean Vengua
Viiveellä
Juhana Vähänen
Dan Waber
Ted Warnell
Mark Young
nonlinear poetry
merisusi puolaksi
textual conjectures
self-similar writing
terminate and stay resident
mailXart
minimum daily requirements
copyXart
collaborative processes
collageworks
Aika ja minä
Blogilista
Blogisanomat
The Butt Ugly Weblog
-C-
Dionysoksen kevät
Dyro
Eufemia
Hetket
Hilla
Hurina
Ikkunaiines
Kasa
Klasari
Kolmas huone
Lady Lupinesque
Tuomo Manninen
Marian studio
Hannu Marttila
Minh
Mitvit
Mustikassa
My typo
NONO
Pagistaan
Puoli grammaa
Teemu Rinne
Rauno Räsänen
Saara
SchizoBlog
Sedis Blog
Laura Sippola
Sivuaskel
Sivupersoona
Skrubu
Theokratie
Timbuktu
Tristan
Ulos itsestäänselvyyksistä
Jari Vaarma
Veloena
Jan Kenneth Weckman
Arto Virtanen
Vuh Vuh
Asemic
Baabelin runouskirjasto
John M. Bennett
Electric Verses
Electronic Poetry Center
eratio
Get a Google Poem
Jacket
Nihil Interit
Lumoavaa liikettä
Nokturno.org
Otoliths
Alex Ross
Tuli&Savu
Ubu Web
xPress(ed)
xStream
5 Comments:
Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.
Päivä onkin pitkä aikayksikkö Onnelle. Mieluummin Onnen mitta lasketaan hetkissä. Ohikiitävissä. Hipaisevissa.
Oikeassa olet. Juutuin kuitenkin miettimään tätä sanontaa, että mitä se minun tapauksessani tarkoittaisi. Rakastumiset, naimisiinmenot, lasten syntymät ovat ilman muuta onnen päiviä, mutta vähän liian ilmeisiä sellaisia. Jonkun taideteoksen kokeminen esimerkiksi voisi olla sellainen. Kuten tänään Beethovenin kolmas Vänskän ja Minnesotan tapaan. Tai joku Puccinin aaria. Mondrianin maalaukset MoMAssa. Ilo siitä kun kuka tahansa näistä ystävistäni kirjoittaa hienon runon. Yksinäinen on onneton juuri siksi, ettei ole ketään jonka puoleen kääntyä juuri sillä hetkellä kun aurinko valaisee nätisti pihakoivun ja jolle sanoa: Katso. Toisaalta on se kokemukseni mukaan niinkin, etteivät naiset sellaisesta piittaa. On se lyhyt aika jolloin he eivät saa katsettaan irti rakastamastaan miehestä ja sitten tapahtuu jotain ja kaikki on mennyttä. Sen jälkeen mikään ei saa heitä muuttamaan mieltään. Seuraava. Mutta se on kyllä onnen päivä kun saa kokea olevansa naisen herkeämättömän ihailun ja huomion kohteena. Mitäs romanttista höpinää tämä nyt on? Haaveita vain. Onneksi on nämä runot, joille voi kertoa mitä tahansa.
Hi K.
Ei pidä yleistää, kyllä naiset piittaavat. Jos joku sanoo minulle, että "katso", auringon valaistessa pihakoivun, eihän siitä voi olla piittaamatta. Näitä välittämisen hetkiä on miljoona. Kauneus ja elämänonni on ohikiitävissä, kauniissa, pitelemättömissä hetkissä.
Puhuinkin vain omasta (rajoittuneesta) kokemuksestani. Mutta kiitos toivon näyttämisestä!
Lähetä kommentti
<< Home