tiistaina, toukokuuta 02, 2006

Täytyy kirjoittaa

Tänään täytyy kirjoittaa päiväkirjaa, kun eilen en jaksanut.
Romaani täytyy kirjoittaa, että voisi tietää miten se päättyy.
Minun täytyy kirjoittaa suomea joka päivä jos haluasin oppia suomen kielen.
Sinun täytyy kirjoittaa kaikki saamasi tiedot.
Jos merkkijonon osana on lainausmerkit, ne täytyy kirjoittaa kahteen kertaan.
Voi olla että täytyy kirjoittaa paljon ennen kuin se tekee tehtävänsä.
Kun työntekijä lopettaa työt, työnantajan täytyy kirjoittaa hänelle työtodistus.
Kirjoitan, koska minun täytyy kirjoittaa.
Minun täytyy kirjoittaa suomalaisesta muodista, yleensä suomalaisista vaatteista ja kansallispuvuista.
Täytyy kirjoittaa!
Sinun täytyy kirjoittaa 71 lukua opista ja kehotuksista, ja sinun täytyy tarkistaa jokainen lause kirjoituksista, muutoin sinut todetaan väärentäjäksi.
Minun täytyy kirjoittaa tekstiviestiä.
Juonnoista täytyy kirjoittaa lyhyemmät tai jotain sellaista.
M-kirjain täytyy kirjoittaa isolla, jotta kuukaudet voidaan erottaa minuuteista.
Kyllä tästä täytyy kirjoittaa kohujuttu seuraavaan viikonloppupainokseenkin!
Hänen täytyy kirjoittaa sopimuksia ja muita tärkeitä papereita.
Jos en halua valehdella itselleni päiväkirjassani, täytyy kirjoittaa kaikki, loppuun asti eikä pelätä sanoja.
Naisten täytyy kirjoittaa taivaalle ja maahan, sanoista ei jää jälkeä sillä maa täytyy kylvää.
Sinun täytyy kirjoittaa koko profiilisi tällä kielellä (ja saat laittaa mukaan myös englantia) että profiilisi hyväksytään.
Siksi täytyy kirjoittaa jostain kiinnostavasta.
Täytyy kirjoittaa joku lista, voin ostaa maksimissaan vain kymmenen pokkaria tai kolme kovakantista.
Jos täytyy kirjoittaa luontevaa, puheenomaista kieltä erotuksena puhekielestä, en yleensä käytä lauseenvastikkeita.
Jos Suomessa haluaa olla hyvä kirjailija täytyy kirjoittaa tiukkaa lausetta kuin Hemingway.
Kun katselee unta, tulee jo unessa mieleen, että tämä uni täytyy kirjoittaa ylös.
Voi myös olla, että sinun täytyy kirjoittaa joitakin aivan uusia kohtauksia.
Miksi, oi miksi, täytyy kirjoittaa vieraalla kielellä, jos ei sitä osaa?
Jos minun täytyy kirjoittaa saksankieltä, jota en osaa, tarkistan oikeinkirjoituksen ainakin kaksi kertaa, että en kirjoita sitä väärin.
Hän on sitä mieltä, että vanha uutinen täytyy kirjoittaa loppuun.
Kun se vilkkuu minun täytyy kirjoittaa.
On sellainen hiljainen sopimus, että täytyy kirjoittaa asiaa ja että sen täytyisi olla laajempaa lukijakuntaa kiinnostavaa.
Minä haluan kirjoittaa tyynesti, mutta minä en halua kirjoittaa hitaasti, koska minun ei tarvitse kirjoittaa kaunista vaan minun täytyy kirjoittaa nopeasti.
No tänään täytyy kirjoittaa sitten jotain elämänmyönteisempää.
Lähde vasta aamulla, sillä meidän täytyy kirjoittaa kirje maailmassa asuville äideillemme.
Jokaisenhan täällä täytyy kirjoittaa niistä asioista joista haluaa.
Sun täytyy kirjoittaa ruotsi ja reaali.
Minun täytyy kirjoittaa se uutiskirje, jotta Minna ja Atso saavat jotain ihmeteltävää yöttömässä yössä.
Ihmisen täytyy kirjoittaa se, joka toimii haluaa säilyttää rauhansa ei hän halua, että hänelle sanotaan, että olet nähnyt unta väärästä tarinasta.
Kai mun täytyy kirjoittaa kunnon katsaus tähän aiheeseen omasta perspektiivistäni.
Minun täytyy kirjoittaa.
Siis ihanko nauramatta tuosta täytyy kirjoittaa tiedelehdissä?

2 Comments:

Blogger Risto said...

Liki 50 ponnistusta, täytyy kirjoitaa -ponnistusta kautta Internetin. Siltä ne minusta tuntuvat. Ponnistuksia eri tilanteissa.

Vasta viimeviikolla luin Varjofinlandian, tuon melankolisen ja masennuksen sanastoa tutkivan teoksesi.
Se tuntui ajoittain kauniilta.

Kiinnostava juttu, tekstistä tulee mieleen että kirjoittamisen ponnistus on yllättävän laajalle ja moneen tilanteeseen levinnyt teko, ei teko vielä vaan vasta aikomus.

9:54 ip.  
Blogger Karri Kokko said...

Täytymistä on monenlaista, kuten myös kirjoittamisen pakkoa. Nämä ovat tietenkin googlelta, joukossa yksi A. Konkalta, yksi J. Vähäseltä ja kaksi Käymälän Sveniltä (joista toinen P. Saarikoskelta). En tiedä korvaako määrä tässä laadun, mutta mukana on kyllä muutama pieni ihme. Ja mukava jos Varjossa oli kaunista.

1:57 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home